مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

تلاش برای احیای بازار های صادراتی سیمان

تلاش برای احیای بازار های صادراتی سیمان سیمان بازار های صادراتی تجارت جهانی سیمان دانلود مقاله اقتصاد با عنوان تلاش برای احیای بازار های صادراتی سیمان خرید مقالات رشته اقتصاد سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

تمایز محاربه از موارد مشابه و مبانی فقهی و عرفی آن

تمایز محاربه از موارد مشابه و مبانی فقهی و عرفی آن مبانی فقهی محاربه مبانی عرفی محاربه بررسی محاربه از موارد مشابه مبانی فقهی و عرفی محاربه مبنای شرعی محاربه محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه در قانون مجازات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری 49 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری 49 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری مبانی نظری اختلالات رفتاری پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری پیشینه داخلی اختلالات رفتاری پیشینه خارجی اختلالات رفتاری پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری پیشینه نظری…

پاورپوینت بررسی انرژي بيوماس

پاورپوینت بررسی انرژي بيوماس پاورپوینت بررسی انرژي بيوماس بررسی انرژي بيوماس آشنایی با انرژي بيوماس كاربرد انرژي بيوماس نيروگاههاي بيوماس مزايا و معايب نسبي نيروگاه بيوماس دلايل عمده در توجه به ساختار انرژي بيوماس نیروگاههای زباله سوز بخاری نیروگاههای گازی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان 31

مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان 31 کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای ریاضی معلمان مبانی نظری باورهای ریاضی معلمان پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان پیشینه داخلی باورهای ریاضی معلمان پیشینه خارجی باورهای ریاضی معلمان پیشینه…

پاورپوینت مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی تمرینات و نمونه سؤالات امتحانی)

پاورپوینت مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی تمرینات و نمونه سؤالات امتحانی) کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی تمرینات و نمونه سؤالات امتحانی) پاورپوینت مدیریت مالی 1 مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی…

ارزیابی اثرات زیست محیطی مثبت و منفی احداث سد

ارزیابی اثرات زیست محیطی مثبت و منفی احداث سد اثرات زیست محیطی احداث سد مسائل زیست محیطی سدهای ایران اثرات طرح های سدسازی بر محیط زیست ارزیابی اثرات زیست محیطی مثبت و منفی احداث سد اثرات زیست محیطی ساخت سد…

مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان

مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان رشته ادبیات فارسی، ادبیات عرفانی،ادیان و عرفان ادبیات فارسی، ادبیات عرفانی، ادیان و عرفان همکاری در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و اصول آن 52 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و اصول آن 52 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مبانی نظری اصول هوش اخلاقی پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی پیشینه داخلی اصول هوش اخلاقی پیشینه خارجی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درک شنیداری 60 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درک شنیداری 60 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه درک شنیداری مبانی نظری درک شنیداری پیشینه تحقیق درک شنیداری پیشینه داخلی درک شنیداری پیشینه خارجی درک شنیداری پیشینه پژوهش درک شنیداری پیشینه نظری…

پاورپوینت تعیین الگوی ساده نرخ ارز تعادلی

پاورپوینت تعیین الگوی ساده نرخ ارز تعادلی دانلود پاورپوینت تعیین الگوی ساده نرخ ارز تعادلی تعیین نرخ ارز تعادلی تقاضای ارز عرضه ارز نرخ ارز تعادل اختلالات در بازار ارز مداخله در بازار ارز نرخ ارز موثر رفتن به سایت…

پاورپوینت آشنایی با پل سازی

پاورپوینت آشنایی با پل سازی پاورپوینت آشنایی با پل سازی تحقیق آشنایی با پل سازی پاورپوینت پل سازی تحقیق پل سازی پروژه پل سازی پاورپوینت بررسی پل سازی بررسی پل سازی راهسازی طبقه بندی پلها انتخاب محل پل قسمت های…

تشریح دیدگاه های صاحبنظران در زمینه خودشکوفایی

تشریح دیدگاه های صاحبنظران در زمینه خودشکوفایی خودشکوفایی تحقیق خودشکوفایی مبانی خودشکوفایی پیشینه خودشکوفایی دیدگاه صاحبنظران در زمینه خودشکوفایی دیدگاه های روانشناسان درباره ی خودشکوفایی رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته روانشناسی تشریح دیدگاه های صاحبنظران در زمینه خودشکوفایی…

بررسی خرید آنلاین در تجارت الکترونیکی

بررسی خرید آنلاین در تجارت الکترونیکی خرید آنلاین تجارت الکترونیکی اینترنت وتکنولوژِی دانلود مقاله بررسی خرید آنلاین در تجارت الکترونیکی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته…

کالبد شکافی تحولات سوریه

کالبد شکافی تحولات سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه عوامل موثر در تحولات سوریه پایان نامه در مورد تحولات سوریه نقش قدرت های منطقه ای در بحران سوریه زمینه های بحران و مواجهه…

پروپوزال تأثیر عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی در محافظه کاری مشروط و بدون قید و شرط

پروپوزال تأثیر عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی در محافظه کاری مشروط و بدون قید و شرط محافظه كاری شرطی محافظه كاری غیرشرطی عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی تاثیر عملکرد مدیریتی بر محافظه كاری شرطی تاثیر عملکرد مدیریتی بر محافظه كاری غیرشرطی تاثیر…

بررسی امکان پیاده سازی سیستم ABC در ایران خودرو

بررسی امکان پیاده سازی سیستم ABC در ایران خودرو سیستم هزینه یابی هزینه یابی برمبنای فعالیت سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت در ایران خودرو پیاده سازی سیستم ABC در ایران خودرو رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله کارشناسی ارشد مدیریت دولتی…

فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی رهبری

فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی رهبری کلمات کلیدی : مبانی نظری خودکارآمدی رهبری دانلود مبانی نظری خودکارآمدی رهبری پیشینه تحقیق خودکارآمدی رهبری دانلود پیشینه تحقیق خودکارآمدی رهبری پیشینه داخلی خودکارآمدی رهبری پیشینه خارجی خودکارآمدی رهبری پیشینه پژوهش خودکارآمدی رهبری پیشینه…

مبانی نظری افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی

مبانی نظری افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی تدوین برنامه بازاریابی مبانی نظری افزایش فروش مبانی نظری تدوین برنامه بازاریابی مبانی نظری افزایش فروش در شرکتها تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی رفتن…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تکانشگری و رفتارهای تکانشی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تکانشگری و رفتارهای تکانشی کلمات کلیدی : مبانی نظری تکانشگری پیشینه تحقیق تکانشگری پیشینه داخلی تکانشگری پیشینه خارجی تکانشگری پیشینه پژوهش تکانشگری پیشینه نظری تکانشگری فصل دوم پایان نامه تکانشگری ​​​​​​​مبانی نظری رفتارهای تکانشی پیشینه…

نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک

نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و…

بررسی عوامل موثر در عملکرد تحصیلی

بررسی عوامل موثر در عملکرد تحصیلی عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی نقش ویژگی‎های‎شخصیتی در عملکرد تحصیلی نقش خانواده در عملکرد تحصیلی نقش محیط آموزشی در عملکرد تحصیلی نقش كیفیت در آموزش در عملکرد تحصیلی عوامل موثر در عملکرد تحصیلی پایان…

مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD

مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD SAGD چاه‌های چندگانه زوج استخراج نفت سنگین جهت‌گیری صفحات برش استخراج نفت به روش SAGD دانلود مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD سیستم همکاری…

توسعه مدل کیفی بهره وری

توسعه مدل کیفی بهره وری مدل کیفی بهره وری شرکت داده گستر عصر نوین فرایند تحلیل سلسله مراتبی تکنیک های تصمیم گیری توسعه مدل کیفی بهره وری توسعه مدل کیفی بهره وری با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند…

مبانی نظری شناسایی علل تاثیرگذار برون سپاری خدمات شهری با مدل سوات

مبانی نظری شناسایی علل تاثیرگذار برون سپاری خدمات شهری با مدل سوات عوامل برون سپاری ضرورت برون سپاری برون سپاری خدمات شهری برون سپاری خدمات شهرداری تاثیر برون سپاری بر عملکرد سازمان برون سپاری خدمات شهری با مدل سوات آسیب…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *