مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان 58 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان 58 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری صمیمیت کلامی معلمان
مبانی نظری صمیمیت غیرکلامی معلمان
پیشینه تحقیق صمیمیت کلامی معلمان
پیشینه تحقیق صمیمیت غیرکلامی معلمان
فصل دوم پایان نامه صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان
پیشینه پژوهش صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

صمیمیت مفهومی گسترده است که در هر فرهنگی وجود دارد (محرابیان،1971). درواقع، در چین (میرز، زانگ، گان، 1998) در آلمان (بایرن وراچ، 2001) ژاپن (هینكل 1998، نیو لیپ، 1997) كنیا (جانسون، مایلر ،2002)، فنلاند، استرالیا و تا حد کمتری در پورتوریکو (مك كراسلی، فایر، ریچمن، سالین وبراكلوچ  و 1995 و1996) درک فراگیر از صمیمت جویی غیرکلامی با یادگیری عاطفی رابطه دارد. با پیشرفت و تحولات شگرف علمی جهان در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات هنوز هیچ جایگزینی برای معلم یافت نشده است، بنابراین هر تغییر و تحولی در كیفیت آموزشی و هر تحولی و هر تلاشی برای تغییر بنیادی نظام، بدون تحول در نظام معلمی امكان پذیر نخواهد بود (شاه‌محمدی، 1391).

 

 

فتحی آذر و کریمی (1385) تدریس ازجمله مفاهیم پیچیده و چندوجهی در سیستم آموزشی هر کشور است كه می‌تواند از فاكتورهای متعددمتاثر شود. موضوع درسی، معلم و شخصیت او، دانش‌آموز وكنش او در كلاس درس، جو كلی كلاس و غیره از مؤلفه‌هایی هستند كه در فرایند تدریس در تعامل دائمی با یكدیگر بوده، چگونگی تركیب آن‌ها عامل تعیین‌کننده كارآمدی یا ناكارآمدی تدریس است. با توجه به كنش متقابلی كه بین معلم و دانش‌آموز در كلاس درس وجود دارد، نحوه رفتار معلم عامل فوق‌العاده مهمی در جهت ‌دهی به رفتار دانش آموزان در كلاس درس خواهد بود.

 

 

از میان مؤلفه‌های تأثیرگذار در آموزش پرورش، نقش معلم بسیار مهم وانكار ناپذیر  است، رفتار معلم تأثیر فراوانی بر رفتار و گرایش‌های دانش آموزان دارد (جعفری،1389).رفتار میان فردی  و خوب بودن او جنبه‌های مهم از محیط كلاس هستند معلمان برای بهینه كردن شرایط محیط می‌بایستی تلاش كنند تا محیط یادگیری قوی ایجاد كنند ممكن است معلمان قادر به ایجاد كلاس مطلوب‌تری باشند، محیطی موافق كه از طریق روابط میان فردی مثبت شناسایی‌شده باشد كه در آن هر فردی احساس خوبی داشته باشد (وان پتگم و همكاران، 2006)توانایی‌های معلم كه توسعه روابط انسانی صحیح بادانش آموزان را ممکن می‌کند ونیز ظرفیت او را برای ایجاد كلاسی دموكراتیك و موافق، خصوصیت‌های مهمی برای تدریس کارآمد هستند (مویجس ورینلدز ،2005).

 

 

طبق اصل صمیمیت محرابیان (1971)، افراد به اشخاص یا اشیائی که آن‌ها را دوست دارند، ارزش بالایی برایشان قائل‌اند و آن‌ها را ترجیح می‌دهند نزدیک شده و به سمت آن‌ها کشیده می‌شوند درحالی‌که از اشخاص و اشیائی که از آن‌ها بیزارند، آن‌ها را منفی ارزیابی می‌کنند یا ترجیح نمی‌دهند، اجتناب کرده و از آن‌ها دور می‌شوند.رفتارهای صمیمیت پیام‌های حاوی نزدیک شدن و دوست داشتن را از طریق نشانه‌هایی مانند دسترس‌پذیری برای ارتباط، کاهش فاصله فیزیکی و روانی بین افراد، افزایش تحریک حسی و صمیمیت میان فردی انتقال می‌دهند. رفتارهای صمیمت جویی غیرکلامی رایج عبارت‌اند از تماس چشمی، لمس کردن و دست زدن، حالت‌های بدنی خودمانی و راحت، حرکات و اشارات رسا و پرمعنی و صدای پرطنین و گرم (اندرسون، 1985).

 

 

گینات  (2014) به‌طورکلی ارتباطات انسانی را به دو مقوله کلامی و غیرکلامی تقسیم می‌کنند. بیشتر متخصصان تعلیم و تربیت، ارتباط را نوعی رابطه دوطرفه می‌دانند، هرچند که رابطه یک‌طرفه نیز ممکن است وجود داشته باشد. ارتباطات معلم و شاگرد هر دو ویژگی را دارد. هم‌کلامی و هم غیرکلامی است. هرگاه معلم مطرح کننده سؤال یا اظهارکننده پیام و مطلبی است باید درنهایت بداند و‌اکنش شاگردان نسبت به آنچه بوده است (بازخورد). عمده‌ترین مسئله و مهم‌ترین مهارت هنگام تدریس، برقراری ارتباط صحیح میان معلّم و شاگردان است. چنانچه این رابطه به‌خوبی برقرار شود، هدف‌های آموزشی باکیفیت و سهولت بیشتری تحقّق می‌یابند. برقراری ارتباط دارای اصول و فنون شناخته‌شده‌ای است که آشنایی با آن‌ها برای معلّمان ضرورت دارد. برخلاف روابط جامد مکانیکی، رابطه معلم با شاگردان در کلاس درس از نوع روابط پیچیده انسانی است و در برقراری ارتباط انسانی عوامل متعدد و گوناگونی مؤثرند. معلم نقش مهمی در سلامت فکری و روانی دانش آموزان دارد. به‌طوری‌که مطالعات نشان داده است دانش آموزان معلمان متعادل، از تعادل روانی و آرامش بیشتری برخوردارند.

 

 

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم : پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه .16
2-2-ادراك دانش آموزان  16
2-2-1 – ادراك واهمیت آن .18
2-2-2 – ادراك مثبت از معلمان وارتباط كلامی تعاملی  .21
2-2-3- تفاوت های فرهنگی در ادراك وارتباط تعاملی كلامی  .24
2-2-4- پژوهش های مربوط به ادراك دانش آموزان  .24
2-3- انتظارات دانش آموزان  30
2-3-1- پژوهش های مربوط به انتظار دانش اموزان  .31
2-4- نظریه در مورد صمیمیت كلامی وغیر كلامی 35
2-4-1- تفاوت های فرهنگی در صمیمیت جویی غیر كلامی  .42
2-4-2- جو مدرسه وتاثیر آن برادراك  44
2-4-3- روابط دانش آموز – معلم .48
2-4-4 -پژوهش های مربوط به رفتارهای صمیمی كلامی  .54
2-5- نظریه در مورد رفتار نامناسب معلمان .57
2-5-1- انواع ارتباطات در هر فرهنگ .64
2-5- 2- اعتبارمعلم  .65
2-5-3 – پژوهش هایی در مورد رفتار نامناسب معلمان  .66
2-6 – خلاصه 

منابع
 

رویکردها، نظریه های و مدل های خط مشی گذاری عمومی در جهت تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی

رویکردها، نظریه های و مدل های خط مشی گذاری عمومی در جهت تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی تعريف خط مشی گذاری خط مشی گذاری زیست محیطی تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی خط مشی گذاری عمومی نظریه های خط…

نقاط ضعفها و قوتهای راه اندازی موتورهای الکتریکی

نقاط ضعفها و قوتهای راه اندازی موتورهای الکتریکی انواع راه اندازها موتورهای القایی راه اندازی موتورهای الکتریکی راه اندازی موتور القایی سه فاز راه اندازی تریستوری موتورهای القایی نقاط ضعفها و قوتهای راه اندازی موتورهای الکتریکی دانلود پایان نامه برق…

راهکارهای پیشگیری از بزه دیدگی زنان

راهکارهای پیشگیری از بزه دیدگی زنان کلمات کلیدی : دانلود پایان نامه خشونت علیه زنان بررسی عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان وعوامل موثر برآن…

پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان درباره حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری

پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان درباره حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری پرسشنامه نگرش مشتریان پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان پرسشنامه حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان…

پاورپوینت اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن

پاورپوینت اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن پاورپوینت اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن پاورپوینت اخلاق حرفه ای اخلاق سازمانی ظهور انقلاب گونه اخلاق در کنار سازمان چهار اصل راهبردی مسئولیتهای…

پاورپوینت نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری

پاورپوینت نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری دانلود پاورپوینت نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات درتوسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری مشاركت چیست مدیریت مشاركتی چیست اهداف مدیریت مشاركتی مدیریت مشاركتی…

پرسشنامه پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش

پرسشنامه پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش پرسشنامه erp پرسشنامه عوامل کلیدی موفقیت erp پرسشنامه پیاده سازی موفق erp در سازمان پرسشنامه برنامه ریزی منابع سازمانی پرسشنامه پیاده سازی موفقیت آمیز ERP با مدیریت دانش پرسشنامه…

سطوح سیستم اخلاقی و بررسی مدل های رایج آن در سازمان

سطوح سیستم اخلاقی و بررسی مدل های رایج آن در سازمان کلمات کلیدی : سطوح سیستم اخلاقی تحلیل مفهوم اخلاق سازمان مدیریت اخلاق در سازمان مدل های اخلاق سازمانی ابعاد و مدل های اخلاق حرفه ای تحویلی نگری در سازمان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای پرخاشگری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای پرخاشگری مبانی نظری رویکردهای پرخاشگری پیشینه رویکردهای پرخاشگری دانلود مبانی نظری رویکردهای پرخاشگری پیشینه تحقیق رویکردهای پرخاشگری ادبیات نظری رویکردهای پرخاشگری فصل دوم پایان نامه رویکردهای پرخاشگری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای پرخاشگری…

بررسی ماهیت حقوقی خرید و فروشی اینترنتی و تعیین شرایط انعقاد قرارداد و آثار آن

بررسی ماهیت حقوقی خرید و فروشی اینترنتی و تعیین شرایط انعقاد قرارداد و آثار آن بیع الکترونیک بیع الکترونیکی چیست مقاله بیع الکترونیکی خیارات در بیع الکترونیکی پایان نامه بیع الکترونیکی بیع الکترونیکی در نظام حقوقی ایران تجارت الکترونیکی بیع…

پروپوزال راهکارهای بهبود وصول مطالبات معوق بانکی بر اساس ویژگی ها و الگوهای مشتریان

پروپوزال راهکارهای بهبود وصول مطالبات معوق بانکی بر اساس ویژگی ها و الگوهای مشتریان مطالبات بانکی چیست راهکارهای وصول مطالبات عوامل موثر در وصول موفق مطالبات بانکی وصول مطالبات چیست وصول مطالبات بانک الگوی مناسب جهت وصول مطالبات بانکی راهکارهایی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی مدیریت دانش مبانی نظری اثربخشی مدیریت دانش دانلود مبانی نظری اثربخشی مدیریت دانش پیشینه تحقیق اثربخشی مدیریت دانش ادبیات نظری اثربخشی مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه اثربخشی مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام مدیریت دانش 88 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام مدیریت دانش 88 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش فصل دوم…

پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تغییر و بهبود سازمان

پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تغییر و بهبود سازمان کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تغییر و بهبود سازمان پاورپوینت…

گزارش کار آزمایشگاه فیزیک حالت جامد

گزارش کار آزمایشگاه فیزیک حالت جامد گزارش کار آزمایشگاه فیزیک حالت جامد سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک حالت جامد فروش گزارش کار آزمایشگاه فیزیک…

فطرت

فطرت واژه‌شناسى و مفهوم فطرت ویژگى‌هاى فطریات اقسام فطریات نظر روان‌شناسان درباره فطرت دلالت فطرت بر وجود خداوند برهان فطرت از دیدگاه متفكران مسیحى سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان…

انتخاب رله و کنترل توان همزمان در شبکه های مخابرات مشارکتی

انتخاب رله و کنترل توان همزمان در شبکه های مخابرات مشارکتی انتخاب رله بهینه سازی توان مخابرات مشارکتی شبکه های مخابرات مشارکتی انتخاب رله در شبکه های مخابرات مشارکتی انتخاب کنترل توان همزمان در شبکه های مخابرات مشارکتی انتخاب رله…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رفتار مصرف کننده ادبیات نظری رفتار مصرف کننده چارچوب نظری رفتار مصرف کننده فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده دانلود مبانی نظری رفتار مصرف…

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور اهواز

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور اهواز بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور اهواز بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی هوش هیجانی هوش معنوی…

پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی شخصی سازی تبلیغات شرکتها شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با تکنیک داده کاوی مدلی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با تکنیک داده کاوی شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی…

خلاصه حسابرسی پیشرفته ونداای . والاس

خلاصه حسابرسی پیشرفته ونداای . والاس خلاصه حسابرسی پیشرفته ونداای . والاس رفتن به سایت اصلی خلاصه حسابرسی پیشرفته ونداای . والاس شامل 10 فصل کامل  مناسب برای جمع بندی امتحان پایان ترم  

پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران 33 سوالی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران 33 سوالی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش هیجانی شاته پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران پرسشنامه هوش هیجانی شوت doc پرسشنامه ی هوش…

بررسی تاثیر نسبی و فزاینده سواد مالی ، اقتصادی و سواد تجاری بر موفقیت حرفه ای مدیران

بررسی تاثیر نسبی و فزاینده سواد مالی ، اقتصادی و سواد تجاری بر موفقیت حرفه ای مدیران سواد مالی سواد تجاری سواد اقتصادی موفقیت حرفه ای بانک انصار بررسی تاثیر نسبی و فزاینده سواد مالی موفقیت حرفه ای مدیران عوامل…

ویژگی ها، شرایط و نحوه مال قابل توقیف

ویژگی ها، شرایط و نحوه مال قابل توقیف کلمات کلیدی : مبانی توقیف اموال ماهیت توقیف اموال توقیف اموال غیر منقول پایان نامه توقیف اموال اوصاف مال قابل توقیف شرایط مال قابل توقیف چگونگی مال قابل توقیف پایان نامه توقیف…

اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی

اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی اعتراض به رای داور بررسی جهات اعتراض به رأی داور آئین اعتراض به رأی داور آثار اعتراض به رأی داور اثر اعتراض ثالث نسبت به رأی داور پایان نامه اعتراض به…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *